Studená fronta na štěrkovisku
Objednávky expedujeme bez omezení
obchod@feedermethod.cz | 605 757 781

Přečetli: 476

V uplynulých několika letech, dostávali u mě při výběru lokality další rybačky prioritu Hluboké štěrkovisko. Je hned několik podobných jezer, které navštěvuji pravidelně rok co rok, a pokouším se nasazenou laťku zase o něco pozvednout. Před rybačkou si nejčastěji lámete hlavu nad otázkou, jakými lákadly a jakou strategií se vydat k vodě, abych byl co nejúspěšnější. Na tomto typu vodních plochy však považujte za důležitější výběr správného počasí.

Pozdní podzimní období a také zima, až do úplného zamrznutí, bývají na těchto jezerech velmi "silné". Když roztají ledy, plynou první rybačky většinou dlouhými "volnými" hodinami, kdy se mohou poštěstit tak nanejvýš 1-2 záběry. Tato situace trvá než se voda neohřeje do bodu, že ryby dostanou impuls, aby se konečně pohnuly. Po nějakou dobu se tak dají opět lovit docela dobře. Následně, jak se posouváme dál do jara a počasí se stále více otepluje, je tato voda v denních hodinách jakoby ji zalily kyselinou. Ryby se sice koupají a hýbou se, to je velmi dobře vidět, ale špičky na prutech se ani za svět nepohnou. Proto jsem zastánce názoru, že se v těchto případech vyplatí dát šanci nočním hodinám, nebo si na rybačku zvolit bouřkové počasí.

Když se mraky takto pěkně nakupí...
...a k tomu i prší, dorazil čas na lov v štěrkovišti

Bylo právě velikonoční pondělí, když jsem si surfujíc po stránkách s předpověďmi počasí uvědomil, že zítra musím bezpodmínečně na rybačku. V noci zasáhl krajinu výrazně studená fronta, kterou provázel silný vítr a déšť. Jinými slovy, právě takové počasí, jaké jsem si přál.

Místo rybačky

Jak rychle studená fronta podle předpovědí přicházela, tak rychle, podle stejných odpovědí, bude i pryč. Proto se ukazovaly být nejslibnější nejprve dopolední hodiny. K jezeru jsem proto dorazil už brzy ráno a s lovem jsem chtěl začít co nejdříve. Zatímco jsem vykládal věci z auta a následně skládal výstroj, celou dobu lilo jako z konve. Jak již víme, co je dobré pro ryby, není vždy nutně dobré i pro rybáře. Cíl byl jednoznačný. Chtěl jsem ulovit alespoň jednoho z opravdu vzrostlých obyvatel tohoto jezera.

Po stopách kaprů jsem se vydal s feederovými pruty TEAM FEEDER Royal Method Carp s navijáky Fine Carp 6000.
Tato výstroj je na tuto vodní plochu jako stvořená.
Brzy ráno, v lejaku...
.... čakajíc na kapry.

Pršelo s proměnlivou intenzitou, ale bez přestávky, od prvních náhodou už uplynulo půl druhé hodiny. Ano, jeden a půl hodina. Pokud vím nebo přinejmenším tuším, že je montáž na správném místě a v krmítku směs, která si dokáže zachovat vnadivost i po takovou dlouhou dobu, tak nikam nespěchám. Uplynula hodina a 35 minut, když levý prut konečně "vystřelil". Kapr, který se zakousl do nástrahy, vypálil jako raketa. Jakmile jsem vzal prut do ruky, cítil jsem nejen jeho rychlost, ale i nesmírnou sílu. Věděl jsem, že napravo od mého stanoviště, vedle ostrůvku, je terén plný překážek, proto jsem se kapra všemožně pokoušel navigovat jiným směrem. Dávno jsem se už při souboji takto nezapotil, poprvé se obrovský šupináč ukázal nad hladinou až po dobré čtvrthodině. Z oblohy lilo, prut ohnutý jak bumerang, v křišťálově čisté vodě pod kapra pěkně vklouzl podběrák. Mám tě!

Urozený protivník si od útrap odpočinul na podložce...
Překrásný šupináč s nevšedními parametry
Wow, to vzorkování
Obrovský zlatožlutý „balón“
Tady je v plné kráse. Moje radost byla bezbřehá
Rychlá fotka, dezinfekce rány...
...a už směřoval zpátky

Po takovém úlovku jsem měl pocit, že ať už dopadne zbytek dne jakkoliv, domů půjdu spokojen. Jak to meteorologické prognózy předpověděly, studená fronta rychle přišla a také rychle odešla. Déšť ustál, vítr se také uklidnil a tlak vzduchu se začal pomalu zvedat. Což znamená, že podmínky, které jsem považoval za žádoucí, se začaly rozplývat. Teplota vzduchu však zůstala po celý den nižší než teplota vody.

Déšť zcela ustál, vítr se také uklidnil, avšak chladné, sychravé počasí přetrvalo až do časného odpoledne
Teplota vody přesáhla 14 stupňů Celsia

Ze strategií jsem dnes příliš nespekuloval. Spoléhal jsem se na jedno jediné krmivo, dvě rozdílné chutnající, ale charakterově totožné nástrahy, a oblíbenou method feederovou montáž. Základní zakrmení jsem vůbec nedělal. Jezero Szent Carp disponuje opravdu úctyhodným rybím osazenstvem, avšak pravidelným návštěvníkům jistě neušlo, že z jezera se stává, rok co rok, stále komplikovanější voda. I přes velkou hustotu rybí populace je zde nesmírně obtížné se dopracovat k záběru. Zkušení, světaznalí kapři se jen tak opět a opět chytit nenechají. Řeknu upřímně, zažil jsem tu už nejednu rybačku, kdy jsem nechytil ani měkké f. Právě tím je však každý úspěch o to sladší a každá ulovená ryba má větší hodnotu.

Krmivo BlendeX 2 in 1 Česnek + Mandle jsem udělal ještě atraktivnějším pomocí aromatického výtěžku SpéciAdditive Česnek
Používal jsem větší, 16 milimetrové nástrahy Plovoucí Rozpustné Fluo Pelety Brutální Játra a Plovoucí Rozpustné Pelety Česneková Ryba
Základem montáže bylo 55 gramové krmítko By Döme TEAM FEEDER Long Cast Method Feeder XL
Naplnil jsem ho způsobem...
...který jsem Vám už nejednou předvedl
Dokonalé!
A už i mohlo jít na své místo!

Dalším náhodem se mi opravdu podařilo dostat montáž na opravdu perfektní místo. Zatímco však přejdu k událostem, které se udály o dobrou půl hodinu, řeknu pár vět o krmivu, resp. o jeho namíchání.
Co se mě týče, krmiva BlendeX 2 in 1 jsou absolutními favority. Mým osobním oblíbencem je varianta Česnek + Mandle. Tato směs je opravdovým žolíkem. Neobsahuje ani špetku rybí moučky, proto je vhodná na prakticky každou vodní plochu. Sněhobílé, jemnozrnné krmivo je obohaceno zelenými mikropelety. Směs projevuje svůj účinek ve dvou fázích. Po dopadu do vody začne jemnozrnné krmivo nejprve vytvářet velmi působivý oblak. V mnoha případech dorazí záběr již v této fázi. Pokud však ne, mikropelety si zaručeně počkají i na později příchozí, objemnější ryby.
Podělím se s vámi o alternativní způsob míchání: takto používám krmiva BlendeX 2 in 1 já.

Pravidlo číslo jedna je, že nikdy tato jídla nemíchám předchozí večer, jak to obvykle dělávám s jinými krmivy. Ráno po příchodu na břeh nasypu do kbelíku půl sáčku krmiva a pokropím ho aromatickým výtažkem SpéciAdditive. V tomto případě to byl česnekový výtažek, ten pasoval ke směsi absolutně nejlépe. Když jsem krmivo s hustým výtažkem dobře promíchal, vodou z jezera nastavím dobrou konzistenci a na závěr ho dobře vtlačím do spodku kbelíku. Zatímco bude výstroj připravena k zahájení rybačky, krmivo BlendeX do sebe nasákne všechny přidané tekutiny. Nezbývá nám už nic jiného, ​​jen masu na spodku kbelíku rukama dobře rozdrobíme, a pokud by to bylo zapotřebí, stačí přidat ještě trochu vody, nebo výtažku SpéciAdditive. A už i může jít do krmítka. Pečlivému jistě neušlo, že jsem namíchával pouze polovinu sáčku a že jsem před použitím směs nepředrtil přes sítko. Podle mých zkušeností jsou tato krmiva nejchytlavější tehdy, když jsou čerstvě namíchány a peletová zrnka jsou ještě doslova křupavá. Největší ryby jsem chytil vždy bezprostředně po namíchání krmiva, dokud bylo ještě čerstvé. Právě proto nemám ve zvyku krmiva drtit přes sítko, příliš bych tím rozdrobil i pelety, a to nechci. Větší slepené guče jednoduše rozdrobíme v ruce a následně, jak bude během rybačky z krmiva ubývat, ho výše uvedeným způsobem průběžně doplňuji, aby bylo neustále čerstvé.

O trochu více než po půl hodině trpělivého čekání, se v tomto případě ohlásil záběr na pravém prutu. Podobně jako ranní kapr, i tato ryba vystřelila přímo živočišnou silou, jakmile se jí háček zapíchl do tlamičky. Jevilo se, že by mohlo jít o rybu stejně působivých rozměrů jako ráno, ale protivník utekl do labyrintu překážek vedle ostrůvku. Naštěstí, háček seděl velmi pevně, takže, i když stěží, nakonec se mi ji odtud podařilo vymanévrovat.

I když s problémy, ale nakonec se mi ji z překážek podařilo dostat, ale ani nadále se nevzdávala...
Po dlouhém a vyčerpávajícím souboji skončila v podběráku ... a následně na podložce. Ještě i nástrahu mi přinesla zpět.
Ke slovu se dostal i kratší feederový prut
Obrovský trn a překrásný vzor
Další překrásný kapr
Po rychlé dezinfekci se mohl už i vrátit ke svým povinnostem

Tato rybačka byla opravdu pozoruhodným zážitkem, právě proto jsem se o ni chtěl podělit i s vámi. Podařilo se mi ulovit dva kapitální kapry, po čem jsem už dávno toužil, přesto to není prvořadý důvod, proč ji považuji za tak pozoruhodnou. Jsem přesvědčen, že se mi tato rybačka zachová v paměti velmi dlouho.
Jeden velký rybář mě hned na naší první společné rybačce naučil, že hodnotu ryby neurčuje ručička na váze, ale zážitky, které se s ní spojují.

Doporučené produkty:
- Krmítko: By Döme Team Feeder Long Cast Method Feeder
- Jehla: By Döme Team Feeder 001
- Podložka: By Döme Team Feeder Rapid

Pokračujte ve čtení dalších článcích
Dále na články
Články o lov na feeder
Lov cejnů feederovým prutem má množství variant, od zcela nejjednodušší metody s hadičkou proti zauzlení, až po zcela profesionální soutěžní, bleskurychlé rybačky. V tomto článku bych Vám chtěl předst...
Číst dál
Tento článek bude spíše o mých postřezích při lovu ryb feeder technikou. Pokusím se o to, abych nejvěrněji napsal ty myšlenky, které mám v hlavě archivované a po přečtení článku si budete umět porovna...
Díky skvělému načasování zájezdu jsem se na australské rybářské túře zúčastnil i mezinárodní feederové soutěže. Abych se před závodem seznámil s vodou, trochu se aklimatizoval, vyzkoušel pár věcí. Na ...
Populární články
V 2017 se rodina navijáků TEAM FEEDER výrazně rozrostla a dosud osamocený SPRO Team Feeder Special LCS 550M dostal čtyři nové sourozence. Za tu dobu se už s nimi stihly seznámit tisíce rybářů a používají je s velkou ...
Při představování prutů By Döme TEAM FEEDER Power Fighter, které se dostaly do obchodů jen nedávno jsem zmiňoval, že díky neustále probíhajícímu vývoji prací se nové vylepšené pruty dostanou...
Číst dál
Neustále napínám své hranice a pokud mi to dovolí, tak i hranice druhých ... Den co den se aktivně podílím na vývoji mnoha produktů, občas je toho až příliš. Zapáleně hledám nová, často až šokující...
Rád bych se s Vámi rybáři podělil o své zkušenosti s lovem na velké vzdálenosti s feeder pruty protože se tato technika v posledních letech stává stále populárnější. Doufám že moje rady...